Baby ekorrar <3

Påminner mig om idag när jag var ute med figge så hittade jag tillsammans med mamma och några grannar, två baby ekorrar som låg på marken :(. De hade ramlat ner från ett väldigt högt träd precis vid vår port och brutit benen och den ena blödde dessutom ur munnen. Mitt hjärta blödde för dem två stackarna som bara låg där och andades tung och sannolikt hade galet ont. Usch..min urgulliga granne ringde runt till vildjouren som INTE svarade, riktiga skojare som hade två nummer, men inte svarade på någon av dem!! Till slut kom hon iallfall fram till djursjukhuset i kungens kurva, och vår andra granne åkte in med dem dit. Hoppas att de överlevde, dem fina små krabaterna, annars fick de väl avlida dem :(.

Jag tog bilder, men de hamnade tyvärr på mobilens minne och inte på minneskortet.  Hoppas att de klarade sig iallafall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0