Religionkrock!

Heej kära läsare, nu är det fredagskväll och vi ska titta på film, jag och mina systrar! Vi ska titta på filmen "Försoning"! Vi hade seminarium idag och huvudämnet för den här veckan har varit Islam. Tyvärr tyvärr har så himla många en massa fördomar om Islam som religion och om muslimer i sig. Det är himla tråkigt tycker jag, självklart blev det en hel del heta diskussioner, för att vissa i klassen hade förutfattade meningar om muslimer..så man var tvungen att få dem på "rätt spår" få dem att förstå skillnaden mellan kultur och religion! Detta är något som människor ofta blandar ihop, Koranen säger en sak och traditionen och kulturen säger annat. Hedersmord och själmordsattentat är INTE Islam..snälla förstå!!! Men men...

Efter seminariet så lunchade jag och Rejwan och efter det kom även "Nebbe" och satt med oss och vi hade lite roliga diskussioner, som jag kanske inte ska ta upp här på bloggen :P. Nää men nu blir det film med mina fina systrar och imorgon blir det nowroz firande med familjen.

 Ha en mysig fredagskväll, Må Gud vara med er! <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0