Tjejkväll med SATC

Vi har haft en mysig tjejkväll hemma hos ikväll, Jag, Shirin, Mina, Jasi, Midie och Fadia var hos oss och tittade på Sex and the city 2, vi åt gott och skrattade. Midie hade dessutom bakat morotskaka till oss, yummie =).

Så nu till filmen, hmm..vad ska man säga, jag gillade faktiskt filmen ( det mesta av det iallafall), men så fanns det delar av filmen som kändes onödigt liksom. T.ex deras syn på invånarna i Abu Dahbi, t.ex kvinnorna.
Vi tar ett exempel då Samantha tappar sin birkin väska ute på gatan, och alla hennes kondomer ramlar ut, och hur männen tittade på henne...döööö...människor skulle ha tittat konstigt på dig vart du än hade tappat din birkin väska fullt med kondomer.
Exempel 2: När Carrie lyfter upp sin klänning för att visa sina bara ben, för att få taxi. Jag vet inte hela grejen känns så idiotiskt. Typiskt USA att göra så mot människor ifrån mellanöstern och muslimer. Visst vi tjejer skrattade åt deras skämt, men det finns en verklighet och en hel del tankar bakom detta!

Dessutom så var jag inte helt imponerad av deras klädgarderob...vissa kläder och SKOR, var to die for <3<3
Trevlig tjejkväll iallafall, hoppas på att ha en trevlig tjejkväll med mina tjejer snart igen ;).

Natti natt <3







Kommentarer
Postat av: Anonym

vart ifrån kommer du ? :D

2010-08-18 @ 12:03:06
Postat av: Nasrin svarar:

hej på dig!



Jag är kurdfeyli och du själv? =)

2010-08-18 @ 18:43:24
URL: http://naasriin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0