Kamel??

Jag minns när jag jobbade som biblioteksasisstent och det en dag kom en låntagare som skulle låna en bok, när mannen lämnat biblioteket, så kommer min kollega fram till mig efteråt:

A: hahaha, Fan vet du vad den där mannen hette?
N: ööö..nää?!
A: KAMEL!! HAHHAHAHHA
N: Kamel? näää Kameel
A: Jag lovar att han hette Kamel, fy fan vad pinsamt.
N: nää, men det är ett namn i mellanöstern och det uttalas inte som "svenska" Kamel (djuret).
A: Men ändå, seriöst, hur fan kan man heta som ett djur?
N: seriöst, A.."Ni svenskar" heter ju namn som Björn, Sten, listan kan göras lång..
A: ööö...joo, men äää...nää..
N: "ni" har ert och vi har "vårt"


Jag vet att det där med namn, kan bli ett problem när man kommer till ett nytt land. Men man måste samtidigt ha lite förståelse för det, hans namn betyder definitivt inte som det svenska djuret Kamel inte hans hemland,,i promise ;).

Men visst lite kul var det ändå ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0